Allmänt

Igår var jag och Chipolina ute och gick med Lovisa som red Sigge på en liten runda, längtar tills man slipper gå bredvid och kan rida istället!
Hur som helst så gick det jätte bra, Sigge var väldigt intresserad av Chipolinas rumpa dock haha ;)
 
Idag var jag uppe innan jobbet och skulle longera lite medans Hanna höll på med Medina i paddocken för att se hur hon reagerade när någon annan red samtidigt inne i paddocken, trodde hon skulle flippa totalt när dom började trava men hon brydde sig inte, skönt!  Hon som annars inte är långt efter med att sätta av i galopp i hagen om någon annan springer iväg..
 
Verkar dock som att hon är i ett lite brunst humör eller något då hon skiter totalt i mina röst hjälper nu, förut stannar hon/saktar av nästan direkt när man säger "proo" men nu tog det typ hundra varv innan hon ens minskade tempot, och att stanna från skritt var nästintill omöjligt. Mitt tålamod sjönk lite och jag var nära på att ge upp många gånger haha!

Ska börja med att "proa" såfort hon ska stanna nu när jag leder henne, annars har det räkt med att jag stannar så stannar hon, men kan vara bra att förtydliga lite så kanske hon inte är så trög i longeringen sen ;) Men som sagt, annars lyssnar hon bra men nu vet jag inte riktigt vad hon är inne i för period, men skadar aldrig med lite extra förtydling.
 

Ful fläta jag gjorde på Chipolina i brist på annat när jag väntade på att hon skulle torka ;)

Kommentera här: