Städ och stalldag

Idag har jag jobbat, fick göra ett skrivtest på jobbet (ska ev. börja på ny avdelning på jobbet) som jag inte har någon aning om hur det gick, det kändes bra iallafall? Jag skulle sluta 3 men det var totaldött på både telefon och mail så jag fick kompa hem vid 1. Hoppades på att min kärlek skulle vara hemma men han hade åkt iväg till jobbet redan.
 
Så jag drog med Sanna till Mr James och tog en lunch där och sedan åkte vi vidare till stallet. Där gick vi ut och gick med Medina och skrållan, efter en bit började vi skrämma upp varandra om vargar och C började bli jätte tittig (paranoid som morsin) så vi vände hemåt haha! Sen fixade jag med hennes mugg som aldrig blir bättre (tips!?). Skulle ha tagit tempen också men det glömde jag ju såklart.
Hon har blivit hostig och lite snorig, dock bara vitt lite tjockare snor så tror inte hon har något virus eller så. Men blir lite nojig angående hostan, ska ringa vet nu i veckan och höra med dom vad det kan vara. Har iallafall börjat ge henne lite Äppel cider vinäger i maten som jag har läst ska lindra hosta. Skadar ju inte att prova.
 
Nu sitter jag i soffan och är helt slut i rygg, ben och armar. Har stått och städat hela lägenheten i drygt en timme nu. Doris hade haft det trevligt med en toarulle häromdan som det fortfarande fanns spår av, för en gångs skull så var det inte mycket disk (jag och Jonas är experter på att bygga berg..) utan det var mest massa små plock och fix som  behövde göras. Var egentligen inte stökigt här nu när jag tänker efter, men nu är det extra rent iallafall, får se om Jonas märker något när han kommer hem ;)
 
Bjuder på en egobild för tillfället!

Kommentera här: