förlåt

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att jag inte bloggad men jag har jobbat och varit sjuk och haft fullt upp med stallet.

Kan berätta att Chipolina rymt TRE gånger sen jag fick henne och senaste gången så hade hon rymt innan jag kom dit, de andra gångerna rymde hon när jag var (tack gode gud) i stallet.
Denna gången hade hon rymt ut på gärdet med en annan häst som inte ens står i samma hage som Chipolina aldrig ens hälsat på.
Det skumma är att Chipolina skulle aldrig någonsin lämna sina kompisar ur hagen. När hon stod på fel sida av hagen så sprang hon fram och tillbaka och gnäggade över att Kiara och Kenzo inte var med henne, och hon kom inte tillbaks, hon verkade inte våga krypa tillbaka och inte hoppa heller.
Hagen var inte trasig någonstans heller. Jag tycler bara det hela är sjukt skumt.
 
Jag har också börjat longera henne och det går jätte bra, hon lyssnar väldigt bra på rösten och har slutat att gå på mig när jag leder henne. Har även longerat henne mycket när hon varit ensam ute och hon har skött sig, det enda som hon gjort är att hon har gnäggat men inte mer än så.
 
Nu ska jag äta sen stallet, skriver nog mer sen :)

Kommentera här: