Igår

Jag har noll motivation till att blogga just nu, det händer inte så mycket. Vi jobbar på i hagen just nu då hon endast stressar upp sig och blir farlig både för mig och henne så fort hon blir ensam, så just nu håller vi endast på att tränar lite i hagen medans de andra hästarna står och äter bredvid.
 
Häromdagen gick vi en promenad med Kiara och Linnea vilket gick galant! Vi gick bort mot min tränare, Sofies stall, där är det både stort ridhus, hästar, traktorer, en typ vattenbäck som låter ganska mycket och massor av hus. Chipolina brydde sig ingenting det kom också två st trehjulingar men dom var inte heller intressanta för C. Hon är så cool som inte är rädd för någonting, hennes psyke är helt fantastiskt!
Som häromdagen när det låg bommar i paddocken så gick jag mot dom så att hon skulle få nosa och gå över dom, hon bara gick på utan att ens titta på bommarna och lyfte fint på hovarna. Hon kommer bli en grym hopphäst tror jag ;)


Sofia följde med och tog lite bilder, C var väldigt trött och blundade hela tiden och somnade nästan i mina armar ett antal gånger, det tar på henne att sova ute nu när hon är van att sova i box annars :)
 
 
 

Kommentarer:

1 Lena:

skriven

Så snuttig! En mattegris?

Kommentera här: