Män?

Idag var min pappa i Karlskoga (han bor i Säffle) och skulle hälsa på Chipolina. Vi gick till hagen och hade tagit med mig en hovkrats, bad pappa hålla i henne i grimman medans jag kollade hovarna och kratsade men hon slet sig och hoppade på tre ben en sväng (då jag höll i ena fram), hon tyckte inte alls om pappa, vet inte om det är för att han är man, mörk röst, ganska lång och "maffig" ja så som män ser ut.
Min bror var också med men han stod längre bort i hagen, och hon brydde sig inte om honom, dock så var han inte närmare än typ 4 meter. Först var hon lite så mot mig också, gick iväg så fort jag kom nära. Men hon slutade rätt snabbt när hon märkte att jag bara följde efter och stod och kliade henne i pannan när jag kom fram, antingen så är hon bara trotsig och jävlig, men det tror jag inte, för när vi skulle åka igen så bad jag pappa sätta sig på huk och ha en morot och prata "snällt" med henne, hon frustade (sådär frust/blås som dom gör när dom är osäkra/rädda) lite men sänkte huvudet och kom fram efter ett tag och tog moroten.
 
Vad tror ni detta kan vara? Rädd eller bara fjantig/trotsig? Hon är aldrig rädd annars även om det händer plötsliga saker/saker hon inte varit med om och har ett väldigt bra psyke, men såhär som hon var idag så har jag aldrig sett henne, en blandning mellan rädd och reserverad? Är så svårt att förklara, lättare om ni hade sett hennes reation själva. Jag vart själv förvånad (och jag är ändå van vid Crulle som var rädd för typ allt) över att hon reagerade så i och med att hon aldrig är rädd för någonting annars.
 

Söta tjejen som tittar ut ur stallet från boxen, jag bara ääälskar att man kan öppna fönstret där :) Hon själv står alltid och tittar ut när det är öppet!
(lägg märke till min misslyckade insmörjning på mulen med solskydd..haha)

Kommentera här: