Saker ni inte visste..

Saker ni inte visste om Chipolina och mig:
 
  • Jag hittade Chipolina på hästnet, två veckor efter jag hittat annonsen åkte vi till Öland och hämtade henne, osedd. Hade sett två bilder på henne endast. Risk? Ja absolut, ni förstår inte hur nervös jag var dom där två veckorna, och när vi skulle åka ner? Alla tankar snurrade, kommer vi bli lurade? Är hon sjövild? Existerar hon ens?
    Det var inte förens vi stod inne i stallet i hennes spilta som jag förstod att det var på riktigt. Och ja,
    i början var hon sjövild så fort hon var utanför hagen, men jag ångrar inte en sekund på att jag köpte henne!

  • Jag kan nästan säga att jag spontan köpte C då jag inte alls hade några planer på att köpa en häst, eller unghäst heller egentligen. Planen var att skaffa en foderhäst som jag skulle träna och tävla med. Så det kan bli ;)

  • Jag tog mitt körkort endast 5 dagar innan vi skulle hämta Chipolina, väldigt passande då jag annars hade fått cykla till stallet varje dag innan jag skaffat det. Kul att göra det i regn menar jag ;)
    Jag var inte heller ett dugg nervös när jag skulle ta mitt körkort, varken teori eller körningen då jag faktiskt trodde jag skulle misslyckas totalt och inte såg någon mening med att vara nervös inför något jag inte ens skulle klara.

  • Nästan varje gång jag ska gå ur bilen efter ha parkerat glömmer jag nycklarna i tändningslåset och stänger dörren, inte så jättebra med tanke på att min bil kan gå i baklås.. hehe.
    En gång gick jag till och med därifrån men kom springandes efter några meter i ren panik och i hopp om att den inte hade gått i baklås.

  • Jag har ångrat att jag sålde Crulle 897335 gånger, men varje gång jag kommer till stallet och ser Chipolina förstår jag att jag gjorde rätt val och att det inte kunde bli bättre än såhär.

  • Jag äter konstant hela tiden, men när jag äter så äter jag väldigt små portioner. Dock kan jag ibland gå 1-2 dagar utan att äta då jag väldigt ofta inte känner hunger. Det är frustrerande och väldigt jobbigt då man blir kraftlös och ledsen när man försöker äta och så går det inte.

  • Chipolina är nästan helvit på ena sidan, och jag är nästan säker på att hon kommer blekna helt med åren då ena fläcken på den "vita sidan" nästan är helt bortblekt, förut var den mörk grå, nu är den typ.. mörkvit? hahaha, ljusljus grå kanske man säger ;)
 
 
Jag och myggan!

Kommentera här: