Linda och Chipolina

Idag fick Linda rida Chipolina då jag har feber och nån typ av halsinfektion så jag ville inte rida idag. Dessutom så ville jag testa sätta upp någon som sitter kvar när Chipolina studsar så hon inte lär sig att om hon gör så så slipper hon undan.
 
Det gick iallafall jättebra, Linda gick på henne lite idag vilket jag tycker är bra då hon behöver lite krav nu och inte bara lalla runt. Hon studsade lite i galoppen men Linda satt kvar och sen skötte hon sig jätte bra och var jätte fin. Hon är lite döv för skänkeln dock men det får vi träna på!
 
Nu känner jag mig i praktiskt taget döende, men håller på och lagar mat så får hoppas att det känns bättre efter jag ätit.
 

Kommentarer:

1 Sara:

skriven

sv: haha, fast skimmelskäckar är ju bland det snyggaste som finns, så det får väl vara värt det ändå kanske? ;)

Jag har haft tur med Cabi, han är ju typ vit på kroppen, men får aldrig kissfläckar eller så, enda stället han smutsar ner sig på är halsen och benen och där är han gråbrun, så då syns det inte ändå ^^

Svar: Ja jag älskar skimmelskäckar, dock så är min inte jätte grå utan är mest vit över allt förutom huvudet och en fläck på rumpan haha, och hon är som sagt en riktig lortgris, och nu när vädret tillåter så går hon utan täcke och då tycker hon det är jättekul att jävlas så hon rullar sig i den värsta lerpölen haha.. Dock så är det lätt att borsta bort när det torkat, men alla dessa kiss och bajs fläckar.. helt otroligt! Speciellt i svansen och på haserna. Längtar tills solen och värmen kommer så hon kan få en rejäl dusch så kanske hon håller sig ren en dag iallafall ;)
Karolina Hjälmgren

Kommentera här: