Första ridbilderna!

Första ridbilderna :D gud så roligt!! Har även lite filmer, men det ser ju inte jättevackert ut att rida unghäst men kanske lägger upp dom. Hade mest tänkt ha dom för att titta tillbaka om några månader.
 


 
Första gången med benskydd på bakbena, och det gick faktiskt bra, hon studsade lite i början men vande sig väldigt fort. Som de flesta kanske vet så har Chipolina haft väldiga "problem" med sina bakben. Hon sparkade såfort man rörde bakbena på henne, dock ej bakskygg. Men de tendenserna har hon inte kvar längre så idag tog jag steget och satte på henne bakskydd. Egentligen behövs det inte eftersom hon inte har skor bak, men för snygghetens skull ;)

Kommentarer:

1 sandra:

skriven

vad fina ni är

2 Amanda:

skriven

Vad fina ni är, vad kul att se att ni gör sådana framsteg. Så duktig är du! :D

Svar: Tack så mycket :D
Karolina Hjälmgren

3 Linn Forsström - Dressyrteamet:

skriven

Åh vad glad jag blir av att se detta!

4 Noomie Sundell:

skriven

Vet hur det känns! Har ridit in min som är 7 år i år. Hur kommer det sig att du köpte just Chipolina? Hon har otroligt snygg färg! Sen det där med skydd, det är ju alltid bra att ha för säkerhets skull, speciellt på unghästar som kanske studsar runt/blir rädda/sticker iväg eller bara trampar lite snett för de inte har balansen liksom.(:Lycka till med allt nu!

Svar: Jag har alltid gillat hästar med lite udda färger, speciellt vit/grå skäckar, så såg jag bilden på henne där hon såg HEMSK ut. Ingen livsglädje, smutsig, lång ojämn man ner till bogen m.m, i annonsen stod det att hon var ohanterad typ bara och inget mer, jag ville ju ha ett projekt som jag kunde jobba med, så jag kände bara att jag MÅSTE ha henne haha ;)
Karolina Hjälmgren

5 Amanda:

skriven

ÅH jag verkligen älskar din hästs färg och utstrålning! Kommer definitivt fortsätta läsa din blogg och följa er utveckling! :)
Väldigt fin blogg du har med måste jag säga!

Svar: Åh tack så jätte mycket!! Vad roligt, och vad glad jag blev nu! :D
Karolina Hjälmgren

Kommentera här: