Fotografering

Idag var Cissi med mig och fotade lite när jag red, så idag för första gången på flera månader har jag på mig Ridbyxor haha! Annars har jag alltid haft mjukisbyxor/onepiece + termobyxor. Men idag fick det bli mina Whitaker byxor, lamicell hjälmen och mina tretorn stövlar som stått och damm sen jag köpte dom.
Måste ju vara fin om man ska vara med på bild!
 
Chipolina var lite vrång idag, hade inget hoppspö (glömt i botorp, suck) så valde att rida utan först men hon går inte riktigt fram för skänkeln så tog ett kortare dressyrspö efter ett tag och då lyssnade hon bättre. Men hon kan bocka till och tjura lite när man har spö. I torsdags åkte vi till Botorp igen, var ju ett ganska bra tag sedan vi var där nu, tanken var att vi skulle ta första galoppen, men jag kände att vi behövde träna på annat, hon har väldigt mycket åsikter och kan bli riktigt tjurig om man säger till henne, vilket resulterade  med att jag ramlade av i torsdags haha!
 
Allt började med att hon inte var framåt för skänkeln så fick dutta till henne på halsen med spöt och varje gång jag behöver använda spöt så blir hon tjurig, så hon började studsa och hålla på i cirklar, sedan stegrade hon sig rakt upp (bokstavligen RAKT upp) så min enda tanke var "släpp annars tippar hon över och mosar mig" så på något sätt så släpper jag så jag åker rutchkana ner för hennes rumpa (fast baklänges då) och landar på fötterna haha!
 
Historiens snyggaste avramling må jag säga, och det var även första gången jag ramlade av henne.
 

Här får ni ett smakprov från idag!
Min grisfia

Kommentera här: