gosfis

Åh hon är så duktig min tjej! Idag red jag för första gången på drygt 5 veckor. Har varit så halt på vägarna så vi har inte vågat åka ner till ridhuset och paddocken har varit full med is och damen har ju inga skor bak så hon blir som bambi på hal is.

Men idag så! Det har snöat som tusan här  (nästan 3dm) så idag kunde vi använda paddocken, dock så är det lite is kvar under snön så hon halkade lite ändå, speciellt när hon fick snöstyltor, men det gick bra ändå! Longerade av det värsta energin först och hon visade inga tendenser på att bli fullkomligt galen så jag satt upp, och eftersom Hanna kom ner till oss med Ninova (också unghäst) så kunde hon inte leda oss, så jag hoppade upp själv direk och det var absolut inga konstigheter, trots att det var första gången på 5 veckor, dessutom har hon aldrig blivit riden ute förut. Vi övade mest på att svänga och finlipa lite på bromsen och hon var lite okoncentrerad men det var mörkt ute och det är sjukt mycket djur vid stallet så hon hörde väl något men det tycker jag inte spelar så stor roll så länge hon lyssnar på vad jag vill just nu :)
 


Medina och Chipolina lämnar inte varandras sida en sekund ;)

Kommentarer:

1 Ponnydressyr - Nathalie:

skriven

Din häst är riktigt vacker! :)

Svar: Tack så mycket :D
Karolina Hjälmgren

Kommentera här: