Ridhuset

Red i ridhuset i söndags det gick inte så jätte bra i början för hon var spänd och velig, började hela ridpasset med att hon gnäggade som en tok för att det var någon annan i hagen som gnäggade, hej tinitus! Och sedan hade jag ojämna stigbyglar halva passet vilket också var ett störande moment.

Men sen när jag kom på att de var ojämna och ändrade dem så vart det bättre, chipolina började även slappna av lite och så fick jag lite tips av Ylva och då gick det mycket bättre! Sen tog vi även galopp och hon höll igång lite längre än annars vilket är positivt!

Jag måste dock sluta tänka att kag förstör för henne hela tiden och börja tänka nogrannare och bättra på mitt tålamod, känslan i söndags var inte jätte bra för jag kände mig rätt kass psykiskt också.


Kommentarer:

1 Lina:

skriven

Försök hitta en tränare som du kan ha förtroende för och lita på. Då kommer du få höra vad du behöver jobba på och, det viktigaste, få höra vad du gör rätt och bra! Det kommer ge dig välbehövligt självförtroende! :) Jag är likadan som dig och tror att jag gör fel och förstör hela tiden, men har nu hittat en tränare som är hård och rak, men även bra på att ge beröm när något verkligen är bra :) Det ger väldigt mycket!

Kommentera här: