Jahopp

Ojdå, 6 dagar sedan jag nyss bloggade.. Men jag har en god anledning. Detta var mina sista semesterdagar, och man måste ju ta vara på semestern! Jag har haft en sån himla bra semester att det inte är sant. Trots att vi ställde in utlandsresan ;) Vi har haft toppen väder nästan varje dag på tre veckor. Tror vi haft typ 2-3 regniga dagar? Jag har spenderat min tid på det bästa sättet, med massor av helt fantastiskt folk, hästarna och Jonas. Vi har gjort att från att ha legat på stranden, köpt säng till att slå klackarna i taket.
 
Jag är inte den som dricker så jätte ofta längre, jag höll mig till att supa minst två gånger i veckan förr i tiden så jag har gjort det där och är klar med det, haha! Men denna sista semester vecka har jag festat tre gånger, hur är det ens möjligt!? När Jonas är på krogen sitter jag hemma under en filt framför TV:n istället haha! Jag är ju den tjejen som hämtar pojkvän med vänner på krogen så de slipper gå eller ta taxi haha ;) Jag kan dock tillägga att jag har haft det så jäkla kul att gångerna och jag önskar att det kunde vara så varje gång man dricker. Men i dagens samhälle funkar det tyvärr inte så.
 
I onsdags fick jag ryggskott, det hände 5 min innan taxin kom som skulle skjutsa oss till krogen, när jag skulle knyta mina Lita Spikes så small det, men efter ett tag så lyckades jag iallafall ställa mig upp och då lyckades jag bita ihop resten av kvällen. Jag vet inte riktigt om det hände något under kvällens om jag inte kände av (hade fått nån dunder tablett av en tjej som åkte taxin med oss) för jag har haft problem med ryggen i fem dagar nu. Så jag har inte kunnat rida eller något, vi åkte på Bröllop i fredags, och redan när vi hade åkt 20 min kände jag av ryggen, och då var det cirka 2½ timmar kvar tills vi var framme.. yay! Så jag pratade med vårdcentralen imorse, de tyckte att jag skulle ringa sjukgymnast som skulle hjälpa mig, men problemet med dem var att de har sjuka väntetider + att det är semester nu så kanske skulle få ett möte nästa år? Så hon tyckte jag skulle sjukanmäla mig i 7 dagar och sedan återkomma till Vårdcentralen för ett sjukintyg. Så jag sjukanmälde mig till jobbet, men vi får se hur länge jag är borta. Kanske blir bättre med tiden?
 
Jag och Linda håller på och fixar och donar lite på en grej! Ska bli riktigt kul :)
 
 

Kommentera här: