Ny ryttare!

I torsdags så följde Linda med till stallet, var jätte länge sen vi sågs! Typ 2-3 år sen!? Hon följde iallafall med och så skulle hon få testa rida på Chipolina, först longerade jag och hon var verkligen på tårna, hon sprang lite som en dåre haha, men hällre att hon har framåtbjudning och springer lite för fort än segar ihop totalt.

Sen hoppade jag upp och bara red runt lite och bara finslipade lite på grunderna, alltså svänga lite, broms, trava m.m och hon var jätte duktig, inga tendenser till att bocka eller så. Jag red inte så länge eftersom Linda skulle rida också, så himla kul att se en annan ryttare på Chipolina och det såg jätte fint ut! Hon sökte sig neråt på bettet och brydde sig inte alls om att det var någon annan som satt på hennes rygg.
 
Linda ska även få hoppa in Chipolina åt mig. Egentligen var det tänk att jag själv skulle hoppa in henne, men jag har inte hoppat på drygt 1,5 år och jag har fortfarande lite problem med att lägga hästen rätt mot hinder  m.m så jag vill inte vara egoistisk och riskera att jag förstör hoppningen för henne utan då väljer jag att sätta upp någon annan på henne som faktiskt hoppar regelbundet och kan det lite bättre än jag, så då kom jag och tänka på Linda, hon är både van vid unghästar, hästar med attityd och hon hoppar regelbundet och är jätte duktig! Så jag blev jätte glad när Linda sa att hon ville hjälpa mig och jag tror det kommer bli skitbra då Chipolina såg ut att trivas med henne på ryggen :)


Ni kan läsa Lindas blogg HÄR
 

Härlig mobilbild! Nästa gång ska vi försöka rida på dagen med sol så man ser något haha ;)

Kommentarer:

1 H A N N A A A:

skriven

sv: Tack!
ja ellerhur, det är jättebra! :)

2 saga:

skriven

Fin blogg! :) Ha en bra dag!

3 mergimtare ♛:

skriven

Supersöööt blogg :) ♡
..har du kanske lust att göra ett bloglovinbyte?:)

4 Ellen:

skriven

Vilken fin häst du har! :)
Kram

5 JONNA - shettisblogg:

skriven

Så skönt att du hittat en duktig ryttare till din häst :)
Det låter som att det kommer bli superbra!

Svar: haha jaa, fast hon ska bara hoppa henne! Jag sjävl rider ju henne i allmänhet.
Karolina Hjälmgren

6 Alva:

skriven

SV; Tack så mycket! :D

Allt bra? :)

7 Linda:

skriven

vi kommer ha ett roligt "samarbete" :D bara att säga till när du tycker hon är redo!

Svar: Jaa :D Men vill du följa med i veckan igen ? :)
Karolina Hjälmgren

Kommentera här: