kvällen

Godkväll!
 
Idag började jag med Chipolina, jag förberedde mig på att hon skulle få spel för hag tog in alla hästar på framsidan , där paddocken är. Men hon skötte sig jätte bra! Hon brydde sig ingenting om att hon var helt själv, varken på dit vägen eller i paddocken.
 
Hur som hellst så var hon jätte duktig idag, hon orkar hålla galoppen mycket bättre nu, förut var det typ två tre steg sen orkade hon inte mer, men nu galopperar hon varv efter varv, och ibland kan hon sakta av till trav men hon fattar galopp själv, oftast, annars om jag säger till henne att fortsätta galoppera då börjar hon galoppera igen. Hon var dock en del i luften idag, hon gjorde hennes klassiska luft hopp haha! Men jag tycker att hon får busa ibland när hon varit så duktig!
 
Spelade även inen videoblogg när jag skrittade av henne på tillbaka vägen mot stallet, får väl se om jag lägger upp den haha ;)

Hon har bränt sig på mulen igen av solen, har smörjt in när jag är där, men jag är oftast där på kvällen och då försvinner det under natten när hon äter.. Hon hatar verkligen när jag ska smörja på henne, får hänga över henne och hålla i grimman samtidigt som jag försöker smörja på.. haha det är lite av ett projekt! Men det går om man är envis. Får se hur jag löser detta, funderar eventuellt på att skaffa ett sånt där nät man sätter fast i grimman som är sol skydd.
 

Såhär fin var hon när jag kom.. Hon har bokstavligen rullat sig varje dag sen vi flyttade!!


Kommentera här: