Snart så!

Åh det går så bra med ridningen nu! Numera rider jag själv direkt efter jag longerat, har både ridit inne och ute i paddocken i både skritt och trav. Hon tar hjälperna såååå mycket bättre nu :) Hon lär sig så himla snabbt, häromdagen ville hon knappt svänga hur mycket ytter tygel och skänkel jag använde så gick det inte (vi hade inte tränat så mycket på svägningen just då), sedan dagen efter jag red henne så svängde hon direkt utan att ens blinka, och igår när jag svängde så behövde jag knappt ens använda tyglarna när jag skulle svänga.
 
Snart är det dags att ta första galoppen också! Men den vill jag ta inne i ett ridhus då vår paddock fortfarande är lite isig på viss ställen under snön. Jag funderar på att kanske rida ut idag, vi har en raksträcka vid stallet som är privat (endast vi i stallet som åker på den då vägen slutar vid stallet) och den funderar jag på att kanske testa, Medina är med och hon är en perfekt "första-rida-ut-hästen" med. Men vi får se! beror på hur hon är när jag longerar henne, om hon är fullständigt galen eller om hon har lite kontroll ;)
 


Kommentarer:

1 Ponnydressyr - Sara:

skriven

vilken söt häst! :)

2 Lina:

skriven

Hur gjorde ni för att få henne att sluta med blockningarna som hon gjorde i början?

Svar: Bara driva henne framåt tills hon ger sig. Blir bara värre att bromsa upp henne och försöka få att hon slutar, hon bockar fortfarande ibland men inte lika mycket.
Karolina Hjälmgren

Kommentera här: