Ny transport

Det skulle vara så himla skönt att köpa en ny transport, just nu har vi en vanlig från Värmlandsvagnen, den är väldigt fräch dock. Men jag vill ha boggie! Eller så skulle en ny hästbuss inte sitta fel. Känns som en stor säkerhet att ha hästbuss än vad det är att ha en transport bakom bilen.. Lättare att backa med också.. (host..) haha! När jag ska backa med min transport så slutar det alltid med att jag kommer helt fel och inte lyckas komma loss haha! Senast fick Lindas pappa köra rätt bilen så att jag bara kunde åka iväg rakt fram när vi lastat hästarna.
 
jag måste verkligen öva på att backa, men är helt jäkla omöjligt alltså, värst av allt är att det blir tvärtom när man backar och att man ska göra smårörelser men mitt tålamod tar slut efter första försöket. Kommer nog aldrig våga åka på tävling "själv" utan får nog tvinga med mamma de första gångerna, hon däremot är mycket bättre på att backa än vad jag är, men hon är lite mer van också med husvagn m.m sen innan.
 
Hur som hellst så någon gång ska jag köpa mig en häst buss, ha redan suttit och dregglat lite över några som jag funderat på, är mest sugen på den röda (se bild nedan) men hittade även en i guld också som var riktigt snygg!
 Perfekt också att man kan köra den på B körkort.
 
 

Kommentera här: