Sommarbete

Igår åkte vi med hästarna på bete till Bjurtjärn, det är en bit utanför karlskoga. Där ska dom stå och gotta sig med gräs i två veckor. Betet är enormt och det är nu 8 hästar där. Chipolina kommer ha fullt upp med att följa efter Medina som en vägg, men Jamaica håller dem sällskap också (otroligt nog). Sanna ville eventuellt ha Medina där i en extra vecka, men jag vet inte riktigt hur jag gör med Chipolina, har ju semester nästa vecka då hon går sin sista vecka på betet, så har jag två veckor kvar sedan som jag kan fokusera på ridningen, men samtidigt känns två veckor på betet så lite. Jag kommer gå och bli tokig att inte få rida på tre veckor (speciellt när jag är ledig två veckor utav dem, vad gör man på fritiden utan hästar!?) så jag har ett litet dilemma. Chipolina ska stå helt och bara få vila upp sig efter all ridning iallfall och det tror jag gör henne gott.
 
När vi skulle lasta av dem igår så när jag stod inne i transporten därfram och hade tagit loss Chipolina, luckan där bak var öppen och så kommer det in, vad jag tror, en broms som jag skiter i och viftar bort den. Men sen ser (KÄNNER) jag hur det var en GETING som satte sig i örat på mig!!! Och då kan jag även tillägga att det inte var en liten geting utan en GIGANTISKT. Alltså fyfyfyfy jag får panik av att bara tänka på det. Och Chipolina som står lös i transporten med luckan öppen.. tur att bommen fortfarande var på där bak. Stackars häst som har en sån fjantig ägare, men seriöst det finns då inget värre än getingar. Jag har en riktig fet fobi för dem, och jag HATAR när folk säger "skärp dig, det är bara en geting" och sedan suckar, för mig är det inte BARA en geting. Det är inte lätt att bara sluta vara rädd för något som man verkligen är livrädd för.
 
 

Kommentera här: