Hur det går

Fick en fråga av en som undrade hur det går med Chipolina nu. Och tönkte besvara den frågan nu när det är lugnt på jobbet!

Vi har äntligen kommit på plats i ett bra stall och båda hästarna verkar trivas som fisken i vattnet. Det har varit lite krångel med en som lurat mig på pengar, ljugit m.m så vi flyttade, och sen fick vi flytta igen, men nu står vi i ett jätte bra stall med ridhus(tält) och allt. Så nu har vi äntligen kommit igång med ridningen.

Jag longerar inte längre innan jag rider och vi har travat över bommar m.m. Idag ska vi även prova att hopp henne uppsuttet vilket ska bli jätte spännande! Har ridit ut på henne och både skrittat och travat vilket har gått jättebra, hon har inte visat några "dumma" tendenser vilket jag är glad över ;)

Tyvärr verkar det vara något i hennes högersida som gör att hon inte riktigt vill ställa igenom i högervarvet, men Petra sla komma ut imorgon en snabbis och se om hon hittar något och sen ska vi boka en riktig massage när Linda ska ta ut henne till Jamaica.

Just nu jobbar och lägger jag mest fokus på att hon ska bli kvickare för skänkeln och att få upp hennes kondition. Just nu känns allt så himla bra och jag är så glad över att hon är bara min.

Kommentarer:

1 Lina:

skriven

Vad kul att det går så bra! :) Går galoppen bra också nu?

Svar: Galoppen går mindre bra, hon skiter totalt i min skänkel även i skritten och traven så vi har fått tagit långpisk efter henne och alltid galopperat på samma ställe tills hon kopplar det och så. Lite små träligt att hon är "skänkeldöv" men man får helt enkelt jobba vidare!
Karolina Hjälmgren

2 Lina:

skriven

Jag måste också ha en långpisk efter. Ska testa med en draghäst nästa gång. Jag rider med dressyrspö men hon förstår inte ens vad jag vill när jag lägger an den på rumpan. det är bara dom på backen hon lyssnar på :P Men hon är inte riden så många gånger så det kommer nog. Vi får kämpa vidare :)

Svar: Ja, jag ska försöka ut och galoppera på henne i skogen istället, de får ju automatiskt med bjudning då, men då lär hon ju bralla iväg istället haha! Nä jag får ha både spö och sporrar på henne, dock kör jag så ofta som möjligt med bara spö, dock är det väldigt frustrerande för man vill ju inte sitta och banka ihjäl dem för att de inte lyssnar, hon skiter blanka fan i både skänklar, med och utan sporrar, och även spöt med. Ja det får vi göra! :)
Karolina Hjälmgren

3 Lovisa:

skriven

Hon ser så lycklig ut Karro! :')

Kommentera här: