Plan som gick i kras

Jahopp igår hade jag planerat att rida, men när jag kom ut till stallet så hade hon rullat sig i blöt lera + att det spöregnade ute. Så jag släppte henne bara i ridhuset så fick hon springa av sig lite istället för att stå helt. Men jag tog även tag i och smörjde sadel, träns, magplatta m.m efter när vi red i spöregn så allt knarrar och är stelt.. Men nu äntligen fixade jag det när jag ändå inte hade något att göra!

I lördags red jag i ridhuset över lite bommar vilket gick helt okej, lite vingligt när vi inte red längs väggen på långsidan men hon trampade över bommarna fin fint! Sedan skrittade jag och Linda ut en sväng och så red vi in i skogen där det låg en stock så vi hoppade över den, Chipolina bjöd och hoppade över utan problem, hon var så söt!! Längtar tills Sanna kommer hem från bulgarien så vi kan rida ut och få upp chipolinas kondition!


Kommentera här: