Tisdagens ridpass

Igår när jag red så gick det faktiskt över förväntan, hon tog stödet på bettet mycket bättre och lyssnade på mig väldigt bra med skänkeln. Hon var även inte alls stel i högervarvet, Petra gör underverk! Och idag ska hon komma igen och göra en riktig massage (sist var hon bara förbi och tittade lite på henne för att se om det var något som inte stod rätt till). Hon kommer vid 16 och jag har kvällen idag så blir en lång dag i stallet, kanske åker hem igen efter massagen och åker upp senare så hinner jag fixa lite hemma också.

Men jag ska rida Medina idag också så får se hur lång tid allt tar!

Jag har ökat på Chipolinas mat successivt och numera får hon ett halvt kg hippo one och 1/4 kg + havre så hon ska kunna bygga musklerna bättre. Bara att vänta och se på resultatet!

Kommentera här: