tjurfäktning

Satt och läste på aftonbladet där en matador hade blivit spettadav en tjur vid tjurfäktningen och att han hade fått allvarliga skador. OJ SÅ SYND! Fyfan vad jag hatar fäktning/rodeo och allt sånt där. Det är inte ett dugg synd om matadoren utan enligt min åsikt får han faktiskt skylla sig själv, kan då tillägga att tjuren redan blivit spettad av matadorens järnspett x antal gånger innan han attackerade.
 
Fattar inte varför inte all sån där "sport" förbjuds runt om i världen. Hur kan det vara kul att titta på när de plågar djur? Vad tycker ni om denna sport?
 
 

Kommentarer:

1 Sara Carlsson:

skriven

Sv: Jag brukar ha dom så ;) haha
Nejmen trivs med det. Om det är soft up så hamnar de mer rakt eftersom de hänger så, men vanliga brukar vara sneda..

2 Sandra Snellman:

skriven

Helt sjukt med såndärna sporter, tycker precis som du, att det borde förbjudas och att det var rätt åt gubben. kanske alla tjurfäktare borde bli spettade så lär dom sig sin läxa?

3 Andrietta Svärdh:

skriven

Jag håller helt med dig, det är helt fruktansvärt att det är tillåtet - djurplågeri är vad det är, inget annat.

Svar: exakt! :(
Karolina Hjälmgren

4 Emma:

skriven

Jag håller med till 100%

Kommentera här: