Ridning

Igår så bytte jag koppjärn i min sadel så att den skulle bli smalare, denna gången gick det mycket bättre och tog typ 5 min att byta. Häromdagen försökte vi jätte länge men lyckades inte, och det visade sig att vi hade gjort på fel sätt haha!

Hur som haver så var min sadel såå sjuukt skööööön!! Fick inviga den på Medina då Chipolina har vila nu så allt hon lärt sig får sjunka in. Började rida på banan och Medina var fin från början och jag fick så sjukt mycket bättre sits i nya sadeln. Men sen kändes det så tråkigt att rida i paddocken så jag tog en sväng ute, man måste korsa en stor trafikerad väg för att komma någonstans och när vi stod vid busskuren och väntade på att gå över kom det fetaste lastbilen och susade förbi, men Medina stod typ och halvsov.. Haha!

Sen så hade jag headset och lyssnade på musik, så började jag sjunga och njöt som fasen av vädret ich var i min egna värld, sen flyger Medina RAKT upp i luften, hon som ALDRIG blir rädd för något. Då visar det sig att hon blev rädd för två stenar som låg vid kanten........!!? Hahaha!

Hon försökte takta hela vägen och öronen var spetsade rakt fram hela tiden, lycklig poni! ❤

Kommentarer:

1 Thea:

skriven

Fin blogg du har!
Kolla gärna in på min blogg :)
//Thea

2 Ellen:

skriven

Hej! Gud vilcken härlig blogg! :) det betyder guld om du skulle vilja gå in på min blogg och fråga några frågor till min frågestund eller kanske bara slänga in en göllig kommentar! Kram Ellen på ellens.horseworld.se

3 RebeccaL:

skriven

Shit vilken söt och annorlunda färg din ponny Chipolina har, super gullig!

Tack för kommentaren, den hjälper verkligen :)

Kram!! <3

Kommentera här: